Az Amerikai Szív Társaság kiadványában, az Arteriosclerosis, Thrombosis, and Vascular Biology című szakfolyóiratban jelent meg az a tanulmány, amelyben tudósok arra mutatnak rá, hogy napi három-hat csésze tea elfogyasztása akár 45 százalékkal is csökkentheti annak a veszélyét, hogy az illető szívbetegség következtében hal meg. A kávéfogyasztás esetén napi kettő-négy csésze kávé körülbelül 20 százalékkal csökkentheti a szívbetegségek kialakulásának lehetőségét. A kutatók tizenhárom év alatt összesen 37 514 ember kávé- és teafogyasztási adatait gyűjtötték össze kérdőíves formában, majd ezeket hasonlították össze az adott körben jelentkező szívbetegségekkel és a halálokokkal. Az utrechti egyetem orvostudományi központjának kutatói azt is megállapították, hogy sem a kávé, sem a tea nem kedvez az agyvérzés kialakulásának. Az eredményeket tekintve azonban pontatlanságokkal is számolni kell, mivel a résztvevők maguk számoltak be kávé- és teafogyasztásukról, és azt sem vizsgálták, hogy ki milyen teát iszik. Valamint számolni kell azzal a ténnyel is, hogy a kávét fogyasztók gyakrabban dohányoznak, mint a teaivók, tehát lehetséges, hogy az eredmények ezért mutatják, hogy a kávé kevésbé csökkenti a szívinfarktus kockázatát.
|